Author Topic: error: 400 too many concurrent connections you are allowed 4  (Read 8565 times)

doesburge

• Guest
error: 400 too many concurrent connections you are allowed 4
« on: December 26, 2007, 12:27:05 pm »
Raar, soms kan ik prima downloaden, maar halverwege de download krijg ik de melding 400 toot many concurrent connections, you are allowed 4. Weet iemand misschien wat er fout gaat?

Offline Ascathon

• Contributor
    • vandenekker.com
Re: error: 400 too many concurrent connections you are allowed 4
« Reply #1 on: December 26, 2007, 12:47:52 pm »
Dit heeft in principe niets met AltBinz te maken. Nou ja, elke client gaat iets anders om met het connectie maken met de server. Misschien maakt AltBinz iets te snel verbinding als de ander nog niet verbroken is. De foutmelding wordt gegeven door je usenet server.
Zet de timeout eens op 120 seconden (Setup->Connection->Global Connection Timeout) als dat niet al standaard is. Je zou ook het aantal threads op 3 kunnen zetten. Met 2 van de 6 haal ik zelfs mijn volledige download. De overige thread zou bij jou dan als backup gebruikt kunnen worden en dan heb je minder kans dat je die foutmelding krijgt.
Save the Whales - Harpoon a Honda

doesburge

• Guest
« Reply #2 on: December 26, 2007, 01:04:47 pm »
Ik heb je advies opgevolgd (heel erg bedankt trouwens!) en timeout op 120 seconden gezet, met helaas nog geen resultaat. Maar waar kan ik het aantal threads aanpassen? Dat dan maar eens proberen, ik vind het niet erg als de downloadsnelheid wat omlaag gaat, als dat al zou gebeuren :-)

Offline Ascathon

• Contributor
    • vandenekker.com
« Reply #3 on: December 26, 2007, 01:11:34 pm »
Het aantal threads kun je instellen bij de servers. Dubbelklik op de server en dan "number of connections/aantal connectie's" wijzigen. Wacht een aantal minuten voordat je weer opnieuw verbindt, zodat de server alle inactieve verbindingen heeft verbroken.

doesburge

• Guest
« Reply #4 on: December 26, 2007, 01:31:14 pm »
Nu krijg ik de foutmelding niet meer, maar wel een andere, als ik dan een aantal newsgroepen aanvink en vervolgens 'get Can't retrieve article joining a newsgroup first'als ik vervolgens een aantal newsgroepen aanvink en get groups doe, blijf ik die melding houden :-(

Offline Ascathon

• Contributor
    • vandenekker.com
« Reply #5 on: December 26, 2007, 01:36:31 pm »
Je hoeft voor het downloaden geen groepen op te halen. Deze zijn puur om te kunnen zoeken met een bepaalde tab. Als je deze fout krijgt zal dat waarschijnlijk ook aan je server liggen. Het is mogelijk dat je server een bepaalde groep niet aanbied of dat het artikel gewoon te oud is.

Zeikzeil

• Guest
« Reply #6 on: December 27, 2007, 02:51:09 pm »
Nu krijg ik de foutmelding niet meer, maar wel een andere, als ik dan een aantal newsgroepen aanvink en vervolgens 'get Can't retrieve article joining a newsgroup first'als ik vervolgens een aantal newsgroepen aanvink en get groups doe, blijf ik die melding houden :-(
Dan moet je volgens mij bij de serverinstellingen 'Select group' aanvinken ;)

doesburge

• Guest
« Reply #7 on: December 27, 2007, 05:25:32 pm »
Jawel :D Servergroups aangevinkt en hij gaat als een zonnetje  ;D

Hartstikke bedankt toppers!

Offline Ascathon

• Contributor
    • vandenekker.com
« Reply #8 on: December 27, 2007, 05:44:30 pm »
Ik zie die optie nu pas voor het eerst.  ??? Geen flauw idee waar ie voor is...

Zeikzeil

• Guest
« Reply #9 on: December 27, 2007, 06:05:59 pm »
Ik zie die optie nu pas voor het eerst.  ??? Geen flauw idee waar ie voor is...
Het is eigenlijk hetzelfde als 'Send group command before downloading' in NL. Hierbij wordt het GROUP commando naar de server gestuurd, gevolgd door de naam van de groep waaruit gedownload gaat worden. Het selecteert dus eigenlijk de nieuwsgroep. Bij de meeste servers is dit echter niet nodig.